9 декември 2012 г.

Пилешки гърди в магданозена коричка

Толкова се надявах днес най-после  да видя тазгодишния сняг и пак ни се размина. Напук на всички прогнози, при нас за малко дори блесна слънце. Уж урагани и виелици предсказа Емо Чолаков, уж точно в нашият регион щели да вилнеят, но... няма сняг. Нито вятър, нито капка дъжд! Снощи заспивайки си мечтаех, как като се събудя тази сутрин и погледна през стъклото, всичко ще е бяло, покрито с пухкава пелена. Плюс това е и неделя и снегът (ако го имаше, де) щеше да се е запазил чист и непокътнат до късно. Обожавам такива моменти, да съзерцавам боса бялата тишина, когато всички още спят, в ръцете ми да дими топло и уханно кафе. Ако и от горе се сипят бели парцали, душата ми ще пърха от удоволствие. Да, ама не! Ще трябва още да се чака!
Обаче излязох навън, колкото и да бях разочарована. Трябваше да купя някои продукти от пазара, да подновя седмичните запаси. Камерата беше в чантата ми (нещо което рядко се случва, освен ако не излизам с точно определена цел, за снимки) и успях да я извадя навреме за да хвана един слънчев лъч, намерил за кратко пролука в изтънелите облаци. Представяте ли си? Обилни снеговалежи щяло да има, циклон, код оранжев! А то толкова щастливо изгря слънце. Тъкмо минавах покрай една запустяла къща, с отворени врати и двор обрасъл в дървета и храсти, покрит с килим от накапали листа. Много сладък кадър се получи, като компенсация за сутрешното ми разочарование. :-) 



Как може такива хубави имоти, да бъдат оставени в такава разруха! И това в град, не в някое запустяло селце. Ако не друго поне в една хубава, детска градина може да се превърне...

Но, стига съм ви занимавала с моите редовни размисли! Да ви покажа какво имахме за обяд. Едно много нежно, пилешко филе завито сякаш с магданозено одеяло. Преди няколко дни или седмица, Пепи показа подобни филенца и ме подсети за тази рецепта, която отлежава и чака кротко почти година. Обещах скоро да сготвя и да покажа, та днес, купила сериозно количество магданоз, се реших и действах. :-) В оригинал е с пуешко, но понеже имам доста пилешки гърди, а трябва да се отваря място във фризера за новите, зимни провизии, ползвах тях. Разликата между моята и Пепината рецепта е малка, но съществена - моите са печени във фурна, а нейните са на грил тиган, което също е много вкусно и ще опитам в скоро време, тъй като много ми хареса комбинацията с магданоза. Та, ето:


Печени пилешки гърди в магданозена коричка



Продукти
за 2 порции

2 филета пилешки/пуешки гърди 
сол и черен пипер
малко масло

за соса

2 с.л. горчица
2 яйчни жълтъка
150 мл. квасена сметана
150 мл. готварска сметана
4 с.л. бяло вино
50 гр. ситно настърган Пармезан


за панировката

120 гр. галета (по-добре средата на стар хляб)
1 връзка къдрав магданоз
1 скилидка чесън (пресована)
6-7 с.л. зехтин

Приготвяне

Натрийте месото с масло, след което със сол и черен пипер, и го поставете в намаслена тавичка.
Разбийте продуктите за соса на гладък крем и залейте с него филетата.
Сложете в предварително загрята на 200° фурна, на най-ниското ниво и печете за около 20-25 минути.
Междувременно пригответе панировката, като накълцате магданоза на ситно и смесите с останалите продукти. Може да ползвате блендер за улеснение.
Подправете деликатно сместа със сол и черен пипер. Извадете филетата, а соса прехвърлете в дълбок съд.
Покрийте добре месото с панировката и печете още 5 минутки. Извадете на дъска, да се поохлади малко.
Нарежете и сервирайте с любима салата.



Соса пасирайте и поднесете отделно.


Бялото вино е задължително! :-)
Наздраве!




26 коментара:

  1. Защо така бе Ирма няма сняг във вавето градче?
    Емо Чолаков е готин познавач:)
    Но нищо.... аз и за снежни кадри ще изчакам да уловиш някой ден!
    Филенцето ти е разкошна, вкусна и здравословна храна.....е, с винцето малко ще прегреша но то понякога е разрешено, още повече че днес е неделя и е празник!
    Хубав ден от мен и наздраве!

    ОтговорИзтриване
  2. Ама каква страхотна снимка самоооо...
    Умрях си от кеф!
    Носи си камерата непрекъснато!
    При нас има снежец, което много ме радва, ама нещо съм изморена, та съм решила днес да не се разхождам.
    Ще стоя на топличко и ще гледам телевизия и ще се ровичкам в нета.
    Страхотни са филенцата Ирме!
    прегръщам те слънчице и отивам да се порадвам пак на първото фото!
    Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  3. Май може и да завали! :) Сега се намръщи едно хубаво, задуха и вятър, та дано донесе снежец, ама не смея да се надявам. Дано поне за Коледа побелее!
    Филето така приготвено наистина е по-здравословно, но моите момчета обичат препечено и препържено, та малко под страх го правих, да не ми го отхвърлят ;) Обаче им хареса, което мен много ме радва.
    Приятен следобед от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Никак не му вярвам аз на Чолаков:) Снимката е прекрасна, а рецептата още по-хубава. Спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Кате, нямам късмет със снежеца, но като никога да имам камера в точния момент :) И аз си умрях от кеф :) Успях да нащракам само 4-5 кадъра, че едно гладно куче се разлая, та бързах да се махна. И аз на топличко, ама с чай, че ми потече носа от сутрешната разходка.
    Много целувки и на тебе, миличка! Хубава вечер!

    Траянче, аз пък му се вързах този път, но сигурно 'щото много ми се искаше да е познал :) Благодаря ти мила! Сърдечни прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  6. Ама Траянка явно е в друга България, не тук нашата си. Траянче, при вас дзъж не вали ли бе? Или само в покрайнините вали :)
    Ирма, чудно е и това пилешко филе! Представям си колко ароматна ще му е коричката, а колко е сочно вътре се вижда. Ще го приложа :) на половинът, че на мен ще ми дойде много вече.
    Поздрави и хубава неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи, вярно много е сочно филенцето, макар отгоре да хвана коричка преди панировката!
    В оригиналната рецепта месото е пуешко и казват, печенето да продължи 12-15 минутки и после още 10 с панировката. Спазих градусите и макар това да е пилешко, му трябваха 25 минути. А после държах само 5, да не прегори магданоза. Така всичко си дойде на място. Ако го правиш, имай предвид тези подробнсти, защото от месо до месо има разлика, както и фурните не пекат еднакво.
    Хубава да е и твоята вечер, Пепи! Целувки!

    ОтговорИзтриване
  8. Ирма, обичам този току-що паднал сняг :)
    Но у нас изобщо не се задържа и затова не потропвам да дойде!
    Учудвам се на този "бърборино", че не е познал, защото и снощи четох, че при вас ще е ...ужас :)
    Затова пък снимката на двора е страхотна!
    Както и рецептата :)
    При нас вали дъжд и се моля да спре!
    Прегръдка и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря, Дани! :)
    Бърбориното е много сладък, ама нещо никак му я няма прогнозата - поне тук. Може би горе, в планината е така, както го казва, но при нас не. Задуха вятър и ще подсуши напълно и малките гьолчета от онзиденшният дъжд. Дано спре при вас!
    Хубава вечер, Дани! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  10. Тук пък беше доста хладно днес, а преди два часа зафуча и заваля сняг, та не тъжи, ще дойде и до Пазарджик. Ама пък си хванала страхотен кадър, докосващ сърцето, а ще бъде интересно да се види имота в снежна премяна скоро. Филенцата са страхотни и ароматни.Хайде до скоро и дано снежецът панатрупа и ни очаква снежна Коледа! Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. Ирма, внимавай какво си пожелаваш;) Че тук вилнее с бясна скорост, залостваме вратите, снежната виелица прониква под праговете е на път да изстуди душата ми. Не, не се давам лесно, но не такава зима си пожелах;)
    И виж какъв страшен кадър си направила, доиска ми се аз да минавах край онази запустяла врата или още по-добре, да я отворя отвътре и да те поканя на чаша кафе;)
    Филенцата е превъзходни, едвам им устоявам в момента!
    Хубава вечер и още по-хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Ирма, нас ни позатрупа :) и сега продължава да вали. Само дето още снощи започна с мокър сняг, а после изглежда са паднали температурите през нощта и сутринта ми се наложи здраво да чегъртам колата, за да отида на пазар :)
    Първата снимка е просто жестока :)
    И филенцата са страхотни!
    Хубава нова седмица от мен и целувки!

    ОтговорИзтриване
  13. tillia каза...

    В Монтана днес също грееше слънце, та се чудех Емо за коя Монтана говори?!:)))
    Снимката със запустелия двор ми навя малко тъга, но и нещо приказно, загадъчно, очакващо какво ли има зад оградата :)
    Ирма,тези печени пилешки гърди са точно по вкуса ми! Още утре ще сляза до лехата да набера магданоз и да ги направя тези дни!
    Прегръдки и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Иглика,заваля мила, и тук заваля :) и картинката беше вълшебна - тиха вечер, смугло осветени улици и обилен снеговалеж. За момент сякаш се пренесох назад във времето, през седемдесетте, когато такива вечери бяха ежедневие през този сезон. Бог ме обича и ми достави толкова желаната картинка! Жалко, че беше за кратко, но успя да направи тънка пелена - има няма 2-3 см. :) Е, няма да мрънкам повече, че ще е неприлично, нали? :)
    Марта, ти къде си, мила, че такива виелици те заобикалят? Дано имаш сухи дърва и силен огън, че да ти сгреят и домът, и душицата! За поканата, мила приемам, с удоволствие - ще ни е много забавно и задушевно! :*
    Зори, не знам да завиждам ли или да те жаля! Надявам се да сте добре там, във центъра на "вихъра" и дано си купила и някоя бутилка хубаво вино - такива вечери са особено подходящи за разпускане, с чашка тъмен еликсир в ръка!
    Тили, ето ти знаеш тогава за какво говоря! Малко ще те разочаровам обаче, мила - зад оградата е само двор, доста запустял при това.

    Благодаря на всички ви, момичета! Благодаря ви за посещението и милите комплименти - на филенцето много му хареса! ;)
    А кадъра... е учудващо сполучлив, да! Никога не бях обръщала внимание на този двор, докато не дойде момента, в който да го погледна от друг ъгъл и да видя нещо по-различно от ръждясала ограда и дива джунгла зад нея.
    Спорна, нова седмица с повече настроение и по-малко снежни неприятности ви пожелавам! Топли прегръдки за всички вас!

    ОтговорИзтриване
  15. А при нас цял ден валя дъжд. Навън е мрачно и ужасно мокро :)Ама не се оплаквам, защото в къщи е уютно и топло и даже ми мирише на страхотни филенца с магданозена коричка :))).. и с този сос....разкош....ммммммм :))
    Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Дианка, това е по-важно - ние знаем как да лекуваме мрачното време и настроение :) Щом вътре е топло, щом имаме домашния уют, няма какво да ни плаши, стига да сме здрави и да се обичаме! Филенцето си го бива, наистина и е здравословно приготвено. Мисля, че със зелената панировка може да се варира според вкуса - салвия или розмарин биха били също добър избор.
    Прегръдки за теб, с пожелания за ведра седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Харесват ми филенцата и се чудя, дали ще е много егоистично ако си ги направя само за мен, че другите не обичат магданоз? Снимките са много ароматно-апетитни, Ирма!
    Есенният кадър е много добър, а аз гледам сняг през прозореца :)
    Поздрави и хубав понеделник!

    ОтговорИзтриване
  18. Снежи, благодаря! Ама искаш да ме дразниш ли сега с тоя сняг?! ;))) При на заваля по едно време, но сега такова слънце пече, че и помен няма от него.
    За филетата, под секрет: направи на останалите в орехова панировка - просто замени магданоза с нея, а и на себе си угоди :)
    Май писах по-горе, че магданоза може да се замени и с друга, подхождаща на пиле зеленина - салвия или розмарин (но в по-малки количества, че са доста ароматни)Какво друго... мисля си за мащерка, но тя е с фини листенца и ще прегори бързо. Затова и магданоза трябва да е от къдравият, че е по-сух, не е така копринен като популярният.
    Ще се радвам да ти се услади! И сподели резултата, независимо какъв е!
    Поздрави и хубаво настроение! :)

    ОтговорИзтриване
  19. И снимките, и филенцето са супер! Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Ирма кадъра е уникален! Невероятна снимка се е получила, просто уникална! Филенцата са разкош, много вкусни! Снежко още ли не е дошъл?

    ОтговорИзтриване
  21. Прекрасни снимки-филенцето още повече...
    Хубав ден,Ирма!

    ОтговорИзтриване
  22. Еви,
    Кате,
    Живе
    ,
    Благодаря ви момичета! :*

    И не мога да не се похваля: ИМАМЕ СИ СНЯГ :) вали обилно и навън е снежна приказка! :)))

    ОтговорИзтриване
  23. Ирма,много красив кадър си запечатала,и пилешкото звучи апетитно и ухаещо,а и много сочно в този вкусен сос!Ние тази вечер довършихме подобно,но без зеленкото.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  24. Точно сочно е думата, Роси! Като се има предвид, че е филе и печено е малко сухо, приготвено по този начин е перфектно. А за малкия, разбира се го запекох повечко преди да го поръся с панировката, че щом е сочно, за него мръФката е варена и не я яде.
    Благодаря ти, миличка! Отивам да видя какви си ги готвила ти тези дни, че съм изпуснала малко, какво се случва два дни в блоговете :))
    Слънчев и много усмихнат четвъртък, макар и мразовит, ти пожелавам! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  25. Ирма, обичам такива къщи и врати....Усещам нещо необяснимо...Страхотна снимка си направила! Няколко пъти я гледах и даже си я пиннах!

    А ястието ти изглежда много красиво и вкусно!

    ОтговорИзтриване
  26. Благодаря, Бети! :)
    В оня момент наистина изглеждаше различно... вълшебно, макар че инак не е никак впечатлителна, освен добрата изработка на ковача. Новината е, че имота е купен и там ще има дом, но от друга страна съм сигурна че оградата няма да просъществува, което е много жалко!
    Хубав, снежен ден с много празнично настроение пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване