12 април 2014 г.

Пица гратен с хляб


Днес няма да ви дотягам с история, и дълго описание на вида, вкуса и ефекта от тази закуска. Закуска казах, да, но може да се поднесе и като основно ястие. Идеята ми дойде внезапно. Предната вечер месих тесто за пица, а при мен е вече традиция да замесвам повече от него, повече отколкото ще ми е нужно за пиците. Така че винаги след това останалото тесто става на хляб, питки  или просто на сутринта изпържвам от него мекици. Този път, докато фурната беше още топла набързо завъртях няколко питки и ги изпекох. Имах останал от предния ден и хляб, който определено трябваше да се оползотвори. На сутринта в хладилника намерих останала малко шунка и парче кашкавал и идеята вече се визуализираше в съзнанието ми. И ето така се получи, че днес имахме една бърза, лесна и много вкусна закуска. Нещо ново, по-различно и атрактивно.
Ако вече съм ви накарала да се облизвате лакомо и да пожелаете да си направите и вие, ето рецептата:

Продукти                                                                                                 
/за тава с Ø 26 см./

15-16 тънки филийки пълнозърнест хляб (може и тостерен)
15-16 резена шунка (пушено филе или някакъв колбас)
15-16 резена кашкавал
15-16 тънки шайби червена чушка
200 гр. майонеза (лайт или класик)
5-6 с.л. зехтин (олио)

за заливката
4 яйца
150 гр. сирене
1 ч.ч. кисело мляко

за поръсване
няколко свежи стръкчета мащерка и магданоз (опция: с джоджен )
100 гр. кашкавал

Приготвяне

Ако хлябът ви е цял, нарежете го на тънки филийки. Същото направете с шунката и кашкавала.
Включете фурната на 220°
Намаслете обилно дъното и стените на тавичка с не залепващо покритие.
Намажете всяка филия тънко с майонеза, отгоре сложете по резен шунка, кашкавал и шайба чушка. Наредете филиите изправени една до друга в тавата. Когато направите полукръг, леко ги наклонете настрана, да полегнат и допълнете подредбата с останалите, докато образуват красива спирала. Ако в средата се е оформила дупка, запълнете и нея.
В купа разбийте яйцата със сиренето и киселото мляко и залейте с тях филиите като се постараете да попадне навсякъде от заливката. 


Отгоре поръсете леко със зелените мерудии и пъхнете в загрятата фурна за около 15 минутки или докато се образува красива, златиста коричка.
Извадете тавичката, поръсете с рендосан кашкавал и върнете отново във фурната за минутка – две да се разтопи кашкавала.


Извадете и оставете да се охлади малко, след което поднесете с хубав, домашен яйрян.



Това е! Лесно и бързо. Да ви е сладко! :)




28 коментара:

  1. Фантастична идея!
    И цвят, и вкус....
    Прегръдка, Ирме!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Идеята е наполовина моя, знаеш как е в кулинарното интернет пространство, какво ли не вижда човек и понякога една снимка може да е причина за развихряне на въображението. В този случай всичко си дойде случайно на място - малко останали продукти, натиск от времето и хоп, ето ти вкусотия. :)
      Сърдечни поздрави и прекрасна предпразнична седмица!

      Изтриване
  2. Дотягай ми с каквото си искаш, на мен си ми е супер приятно:))) Ирма, голяма си изкусителка, знаеш ли? Поредната вкусотия, представена от теб. Честит Лазаровден и нека домът ви е Благословен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Бонбонче!
      Радвам се, че ти харесва закуската :) Опитай я, няма да съжаляваш!
      Прегръдка и пожелание за приповдигнато, предпразнично настроение!

      Изтриване
  3. Лесно и бързо, и несъмнено ефектно и вкусно. :)
    Ирме, желая ти винаги вкусни и най-вече споделени закуски. Светли празници! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасно пожелание! Благодаря ти от сърце, Гери, много си мила!
      Хубава и усмихната предвеликденска седмица!
      Прегръдка!

      Изтриване
  4. И определено ми се услади от снимките! Мисля, че и дома ще се хареса. Поздрав, Ирма!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще ви хареса, Марте, ти само сложи любими неща в плънката и да видиш как лакомо ще бъде унищожен! :)
      Сърдечни благодарности и пожелание за светли и щастливи великденски празници!
      Поздрави!

      Изтриване
  5. Отговори
    1. Даа, права си, Таня, много е вкусно! ;))
      Весели и разпускащи празници!

      Изтриване
  6. Наистина е лесно и бързо Ирме! А ти си го наредила толкова красиво!
    Честит празник! Много здраве, радост в дома ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Бети! Радвам се, че ти харесва! :)
      Прекрасни празнични дни и за тебе! Целувки!

      Изтриване
  7. Отговори
    1. Благодаря, Йоли! :)
      Щастливи празници от мен! Прегръщам те!

      Изтриване
  8. Супер идея - лесно , бързо, красиво и несъмнено вкусно! Поздрави, Ирма!

    ОтговорИзтриване
  9. Ирме,аз по снимките помислих червеното за доматче,но с чушка също приветствам,защото знам като се запече за какъв божествен аромат иде реч!Превъзходно,сочно и несъмнено много практично!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И с доматче ще е не по-малко вкусно, Роси, може и с други любими нешица. :)
      Благодаря ти за ласкавият коментар! Ще ми е драго да опиташ и да останеш доволна!
      Прегръдка топла от мен и пожелание за светли и усмихнати великденски празници!

      Изтриване
  10. Ирма, много вкусно! И веднага ще бъде опитано :) Правя нещо подобно за закуска или бърза вечеря и дори съм му направила снимки, но не стигам до тях :) Но този вариант е по-богат и съм сигурна, че много радушно ще го приемат в къщи :) Благодаря за идеята! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Непременно го опитай, Бени, сигурна съм, че бъде одобрен по достойство! Ще ми е приятно да споделиш после! :)
      Поздрави и пожелание за весели и щастливи празници!

      Изтриване
  11. Не я разбирам тази работа, губят ми се нещо коментарите при теб, Ирме. За втори път се изказвам тук и не е за първи път!
    Чудно изглежда гратенът! Направо облизващо!
    Прегръдка и усмивка от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз бях останала с убеждение, че съм отговорила на всички коментари преди твоя, Таня, но ето, гледам са излезли само няколко и сега писах отново... Не знам какво се вижда от посетителите, но при мен и всички снимки липсват - нещо трафикът ми в сайта бил превишен и са ми ги блокирали. А къде отиват твоите коментари ми е пълна мъгла. Този обаче е останал. Гледах в "спам" какво е положението, но нищо ненормално не видях и там. Съжалявам за неудобството ти!
      За гратена да ти подам по-голяма салфетка освен? :)
      Прегръдка, Усмивке и щастливи великденски празници!

      Изтриване
  12. Ирма, това е прелестна закуска, запомням идейката!
    Пожелавам на теб и семейството ти светли празници, здраве и благослов!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прелестна е, да Иглика! Непременно я направи, мила, ще ви хареса! :)
      Благодаря ти сърдечно! Прегръщам те и ти желая прекрасен Великден, мир, здраве и късмет за тебе и близките ти!

      Изтриване
  13. страхотна идея, задължително ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря, Анонимен! Да ви е сладко! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Прекрасни нови идеи, Ирме - много вкус, аромат и цвят... Разкош!
    Благодаря за чудесните рецепти,
    сърдечни поздрави с пожелания за още хубави и усмихнати празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Много се радвам, че ти допадат, Дианка! Благодаря ти!
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване