7 юни 2015 г.

Ягодов крем "Дайкири" /Frozen Strawberry Daiquiri cream/


Лятото настъпва сериозно и вече все по-често посягаме към ледените изкушения, а това, което ще ви предложа днес е греховно направо, повярвайте! 

Сигурно сте опитвали дайкири или най-малкото сте чували името му. Това е коктейл родил се преди повече от 100 години в екзотична Куба. Наименованието си е получил от името на плажа Дайкири, в близост до който имало желязна мина. Една от легендите за произхода му разказва история, според която инженерът Дженингс Кокс от мината, трябвало да направи нещо за пиене в близкия бар за изморените си колеги, обаче в избата нямало нищо друго, освен ром, захар и лимони. Кокс смесил наличното в пропорции каквито преценил, добавил лед и го сервирал на останалите. Новата напитка впечатлила миньорите и на въпроса каква е, как се казва, той отговорил: „Кой знае, сигурно кисел ром“ Да, ама тя се оказала много хубава и не ѝ подобавало да се нарича кисел ром, ами трябвало да ѝ измислят име. И понеже барът бил край плажа Дайкири, съвсем логично ѝ било дадено същото.
Та, оригиналът на коктейл дайкири включва именно онези оскъдни продукти от миньорския бар. Години наред той се приготвял по този начин, но времето и хорските приумици не пощадили и тази рецепта. Така днес са познати всякакви разновидности на напитката с име Дайкири.

Една от най-вкусните и популярни е ягодовото дайкири.

А аз, за да съм самата себе си, модифицирах и нея от коктейл в ледено изкушение – замразено ягодово дайкири, гарнирано със сметанов крем. Не, че е непознато и в този вариант, но поднесено като леден крем (сладолед) не го намерих. 



Продукти
/за 5 чаши/

1 кг. добре узрели ягоди
сока на 3 лайма
2 пликчета ванилова захар
150 мл. бял ром
1/3 ч.ч. захар (или на вкус)

отделно
400 мл. млечна сметана
400 гр. квасена сметана
2 пликчета сметана фикс
2 равни с.л. пресята пудра захар
Няколко листенца мента за гарниране

Приготвяне

Почистваме и измиваме ягодите. Отцеждаме ги напълно от водата и ги пасираме до гладко пюре. Добавяме останалите за дайкирито съставки, разбъркваме и прибираме пюрето във фризера да се замрази. Периодично разбъркваме с вилица, за да не се получи накрая леден блок – целта ни е да си направим ягодово сорбе.
Междувременно разбиваме сметаната като към края добавяме фиксатора. Разбиваме отделно квасената сметана, подслаждаме я на вкус и лъжица по лъжица добавяме към нея сладката. Хомогенизираме готовия сметанов крем и го прибираме във фризера, само колкото да се стегне – не чакаме да замръзне.

В предварително добре охладени чаши разпределяме ягодовото сорбе, върху него допълваме със сметановия крем, боцваме по листенце свежа мента и поднасяме на мига.

Всъщност, може да приготвите всичко по вкус, без да се придържате стриктно към количествата, които съм дала. Важното само е да ползвате ром, лайм и ягоди. За сметановия крем важи същото - може да е само от сметана, може да замените квасената с Маскарпоне, крем фреш, или натурално крема сирене. Мисля, че само маслен крем би бил неподходящ и не за друго, а би утежнил лекия, свеж и ефирен вкус на десерта. 

Това е! Много, много вкусно, освежаващо и лятно удоволствие. Поглезете се!





13 коментара:

  1. Достоен финал на днешния ми преглед на блоговете,Ирме,с това разкошно чудо,което си сервирала!Вярвам ти,че е греховно,даже дяволски греховно!Много симпатични чашки си имаш!Хубава нова седмица с повече поводи за усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси! :)
      Не по-малко забавна да е и твоята седмица, мила! Прегръдки!

      Изтриване
  2. Още от снимките ти се влюбих в него и непременно ще приготвя Ирме! Истинска прекраснотия, е може би ще намаля количеството на рома, че не си падам много по алкохола, но пък харесвам аромата му.
    Чудесен десерт и страхотна идея!
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е сладко, Бети! Колкото до рома, можеш съвсем спокойно можеш да го намалиш, че дори и само с есенция ще стане. И аз не си падам по алкохола, само се лигавя понякога с чаша вино, но ром в чай или сладкиши не пестя - харесвам и аз ароматът му и някак там алкохолът не ми пречи. Мисля дори днес да изпробвам да заменя рома с малко Узо, да видим дали ще му върви гръцко настроение ;))
      Поздрави и хубав ден от мен!

      Изтриване
  3. Много интересна предистория но този красив десерт, Ирме! С удоволствие прочетох и научих нещо ново, което не знаех.
    Благодаря ти за споделената информация и красивите снимки на които се наслаждавам със сутрешното кафе.
    Пожелавам ти прекрасна нова седмица, изпълнена с много усмивки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Габи! Радвам се, че съм била полезна. В интерес на истината, за коктейла знаех само че идва от Куба, но историята му и за мен бе нещо ново. Всъщност те са много и кой знае къде е истината. :) Абе, важното е, че има хубав ром и тук, а останалото и ние можехме да го скалъпим, нали? :))) Не пропускай да го опиташ обаче!
      Поздрави и усмивки много и от мен!

      Изтриване
  4. Ох, Ирма, тази прелест ме зашемети! Неустоимо предложение, а снимките ти са неприлично вкусни! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Неприлично вкусно е съдържанието в чашките, Бонбон. :) От снимките има много още какво да се желае. Ама ти благодаря за комплиментите и се радвам, че ти допада предложението ми!
      Хубав ден с много усмивки от мен!

      Изтриване
  5. Неустоимо! Друго освен поздравления, немога да кажа за този разкош! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз бих допълнила, че непременно трябва да се опита, Хриси. :) Благодаря ти!
      Поздрави!

      Изтриване
  6. Веднъж съм пила дайкири и ми дойде въз сладичко. Ще опитам тази интерпретация, защото винаги бих дала шанс на един ягодки с малко алкохол;) Поздрави, Ирма!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, и аз не си падам по натъртващо сладкото, Марте! Хубавото тук е, че сама ще си контролираш количествата по вкус, а това горе е само идея, така че не го отписвай съвсем. Може би онзи, който те е почерпил е прекалил със захарта, за сметка на горчиво настроение, знам ли? :)
      Усмихнат ден от мен, мила!

      Изтриване
  7. Ирме, за мен определено без рома, моля:)), макар тогава да не е дайкири:)
    Но вида му пък е наистина греховен, да знаеш!

    ОтговорИзтриване